Blog

Wat moet u weten over prospecteren in 2017?

28 oktober 2016

Samen met de herfst komen ook uw nieuwe verkoopdoelstellingen voor 2017. Is uw salesteam al klaar voor outbound prospectie 2.0?

Vijf cruciale trends in prospectie, mét bruikbare tips.

Lees meer

Betere leads? Luister naar uw verkoper in 7 vragen.

18 oktober 2012

Sales en marketing worden vaak als twee afzonderlijke diensten binnen een bedrijf aanzien. Marketing zorgt voor leads (geeft de voorzet) en Sales sluit de verkoop (maakt de goal). In de praktijk van alledag is dit vaak een voedingsbodem voor wederzijdse wrevel.

Deze 7 vragen doorbreken de negatieve kettingreactie. Stel ze als marketeer aan uw verkopers.

Lees meer

Ongestoord op vakantie

25 juni 2012

 

Geniet zonder zorgen, uw klanten gunnen het u!

In deze turbulente tijden is rusten een must!

Tijdens uw vakantieperiode bereikbaar blijven voor uw klanten en relaties is dan wel de ultieme vorm van klantgerichtheid... dit gebrek aan rust gaat altijd ten koste van uw eigen gezondheid.


Een antwoordapparaat tijdens uw afwezigheid is geen alternatief. Uit onderzoek bij klanten en bedrijfsrelaties blijkt dat 95% van uw relaties een hekel heeft aan zo'n antwoordapparaat

Ongestoord op vakantie  …   en zonder stress weer aan het werk ?


Het kan.
Met de telefoonpermanentie van Filad weet u dat :

  • klanten en relaties op een professionele manier aangesproken worden
  • het afsprakenboek ook bij terugkeer goed gevuld staat
  • bestellingen genoteerd worden
  • documentatieaanvragen onmiddellijk een antwoord krijgen
  • noodsituaties een gepaste opvolging krijgen

 

  • Geschreven door Dirk Onderdonck
  • Categorie: Filadnieuws

Zelf-sabotage grootste oorzaak van mislukken prospectieacties

19 maart 2012

Het is lente, de zoektocht naar nieuwe klanten kan beginnen.

Je bent er klaar voor.
Je hebt een lijst met bedrijven, namen, telefoonnummers, een belscenario, dus je bent volledig klaar om uit de startblokken te schieten.

"3,2,1, ignition ...and Lift Off! " The phone shuttle is on his way to new clients...

Toch stel je vast dat de actie niet echt vlot en gauw komt het moment om noodsignalen uit te sturen : 

"Houston we have a problem, our shuttle is losing height and dropping!"

De tijdens de voorbereiding ingebakken zelf-sabotage is geactiveerd en doet de motor sputteren.

De top 6 van de zelf-sabotage                 

  1. Ik moet beleefd zijn
  2. Ik moet vlot zijn
  3. Ik moet overtuigen
  4. Ik moet scoren
  5. Ik moet verkopen
  6. Ik .................................stop ermee!  

Dit zijn dé valkuilen bij uitstek van telemarketing.

Prospectie is mijn vak, mijn passie, nu al meer dan 20 jaar.
Wat werkt, wat werkt niet, wat werpte zijn vruchten af, wat niet ... 
In deze paper ga ik dieper in op de top 6 van zelf-sabotage, geef ik concrete tips om dit te vermijden en zo meer resultaten te halen uit een telefonische prospectie-actie.

Klik op de link en ontvang gratis mijn paper  "Effectief prospecteren via de telefoon, de nieuwe aanpak die werkt!" of bel naar 09/2439929.

 

 

6 tips voor meer succes met uw prospectieacties

29 februari 2012

Als eind februari de zon steeds meer gaat schijnen en ook de temperatuur langzaam stijgt, dan gaat het bij de ware ondernemer al heel snel kriebelen. De lente is in aantocht. Hoog tijd dus om de commerciële schwung aan te wakkeren.

Hoe?
Door een goede voorbereiding. Geef antwoord op onderstaande vragen en geniet van het succes van uw lead generation.

  1. Hoe laat je potentiële klanten naar jou luisteren?
  2. Wie contacteren?
  3. Wat moet jouw contact doen?
  4. Wat zijn jouw hoofd- en troostprijzen?
  5. Hoe de uitvoering verzekeren?
  6. Doen!

1 Hoe laat je potentiële klanten naar jou luisteren?
Weet exact welk probleem jouw product of dienst écht in de praktijk oplost (niet louter theoretisch in een ideaal bedrijf) Jouw prospect zal door de herkenbaarheid 'resoneren' op jouw oplossing en je met plezier willen ontmoeten. Loop niet in de val van het productdenken...

2 Wie contacteren?
Zoek alleen sectoren die door jouw oplossing echt beter, rendabeler, efficiënter...worden en beperk je tot bedrijven en organisaties die jij graag in je klantenreferentielijst ziet staan.

3 Wat moet jouw contact doen?
Een klant, een prospect, is geneigd te doen wat je vraagt.
Wil je een afspraak? Kom snel ter zake en vraag die afspraak.
Wil je informatie verzamelen? Zet jezelf in de presales-modus en luister!

4 Wat zijn jouw hoofd- en troostprijzen?
Ga resoluut voor het meest ideale resultaat maar voorzie toch een paar tussentijdse acties voor het geval jouw nieuwe contact nog niet in staat is om jouw enthousiasme te verzilveren. Zolang je "on speaking terms" blijft, verhoog je substantieel de kans op een verkoop. Zeg wat je gaat doen en waak erover dat je zeker doet wat je beloofde.

5 Hoe de uitvoering verzekeren?
Zorg voor een stevige borging van uw voornemens. Doe zoals gedreven bergbeklimmers zet de eerste stap op je "berg" en doe beroep op ervaren sherpa's om de top te bereiken. De ervaren telemarketeers van Filad, zijn de beste sherpa's op jouw commerciële berg als ondernemer.

6 Doen!
Dus de meest efficiënte stap voor onmiddellijk resultaat is erover praten. Doe dit ook met een externe partner en leg een planning vast. Je zult sneller loskomen uit jouw productlogica en je verzekeren van de effectieve uitvoering van dit actieplan.

Vroeg begonnen is half gewonnen!

6 meest gemaakte fouten bij telefonische prospectie

20 januari 2012

Met een doordachte voorbereiding van uw prospectieactie, haalt u met minder inspanningen meer resultaten en dat motiveert iedereen. Ook U!

Lees meer

Hartritmestoornissen verlammen bedrijven

20 december 2011

Er zijn economische oplossing om uw overbelaste organisatie terug soepel te laten werken. Professionele flexibiliteit nodig? Je bent aan het juiste adres!

Lees meer