1) Gegevens grondig oppoetsen = juist verkopen
Met een klantenbestand is het niet anders dan met een pand … Ondanks wekelijks poetsen is het nodig om dit jaarlijks eens echt grondig te doen en meteen die kleine herstellingen ook aan te pakken.
- Is de klanteninformatie nog juist? (adres – contactpersonen – mailadres …)
- Zijn de verzamelde naamkaartjes verwerkt? (ook die in de jas of ergens op een bureau!)
2) Bestanden verluchten en oude contacten bij het grofvuil zetten = gericht verkopen
Ook in bestanden stapelt informatie zich op! Niet altijd nuttig, zelfs niet altijd correct, maar ze is er. Doe een doelgerichte check-up. Klasseer volgens potentieel. Activeer interessante contacten! Maar vooral … Alles zonder echt potentieel is grofvuil … Gewoon dumpen dus!
- Een klant zonder productief contact en dit al meer dan een jaar. Is dat nog een klant? (afhankelijk van het type bedrijf is die termijn verschillend.)
- Extra marketingeuro’s spenderen aan “eeuwige” prospecten. Nuttig? (Snelle besparingen of meer rendement liggen hier voor het rapen.)
3) Een frisse en dynamische toekomst = meer verkopen
Ontdek de echte opportuniteiten. Wie verdient aandacht? Wie brengt energie? Waar zit nieuw potentieel? De lenteschoonmaak zorgt voor inzicht, segmentatie en een frisse dynamiek voor de verkoop en het salesteam!
- Hoe een prospect klant laten worden?
- Hoe comateuze klanten reanimeren?
- Door een tevredenheidsonderzoek de verkoop bij klanten stimuleren?
Geen tijd om dit allemaal zelf te doen?
Hier is uw oplossing! Haal met Filad een ervaren en doelgerichte partner in huis die uw klanten- en prospectenbestanden actualiseert en reactiveert. Doe het nu tijdens de lenteschoonmaak en ga een positief, vitaal én rendabel boekjaar tegemoet! Meer weten over hoe Filad jouw prospecten- en klantenbestand een boost kan geven? Klik dan hier.
PS: Wat aandacht krijgt, gaat groeien! Altijd!