Als eind februari de zon steeds meer gaat schijnen en ook de temperatuur langzaam stijgt, dan gaat het bij de ware ondernemer al heel snel kriebelen. De lente is in aantocht. Hoog tijd dus om de commerciële schwung aan te wakkeren.

Hoe?
Door een goede voorbereiding. Geef antwoord op onderstaande vragen en geniet van het succes van uw lead generation.

  1. Hoe laat je potentiële klanten naar jou luisteren?
  2. Wie contacteren?
  3. Wat moet jouw contact doen?
  4. Wat zijn jouw hoofd- en troostprijzen?
  5. Hoe de uitvoering verzekeren?
  6. Doen!

1 Hoe laat je potentiële klanten naar jou luisteren?

Weet exact welk probleem jouw product of dienst écht in de praktijk oplost (niet louter theoretisch in een ideaal bedrijf) Jouw prospect zal door de herkenbaarheid ‘resoneren’ op jouw oplossing en je met plezier willen ontmoeten. Loop niet in de val van het productdenken…

2 Wie contacteren?

Zoek alleen sectoren die door jouw oplossing echt beter, rendabeler, efficiënter…worden en beperk je tot bedrijven en organisaties die jij graag in je klantenreferentielijst ziet staan.

3 Wat moet jouw contact doen?

Een klant, een prospect, is geneigd te doen wat je vraagt.Wil je een afspraak? Kom snel ter zake en vraag die afspraak.Wil je informatie verzamelen? Zet jezelf in de presales-modus en luister!

4 Wat zijn jouw hoofd- en troostprijzen?

Ga resoluut voor het meest ideale resultaat maar voorzie toch een paar tussentijdse acties voor het geval jouw nieuwe contact nog niet in staat is om jouw enthousiasme te verzilveren. Zolang je “on speaking terms” blijft, verhoog je substantieel de kans op een verkoop. Zeg wat je gaat doen en waak erover dat je zeker doet wat je beloofde.

5 Hoe de uitvoering verzekeren?

Zorg voor een stevige borging van uw voornemens. Doe zoals gedreven bergbeklimmers zet de eerste stap op je “berg” en doe beroep op ervaren sherpa’s om de top te bereiken. De ervaren telemarketeers van Filad, zijn de beste sherpa’s op jouw commerciële berg als ondernemer.

6 Doen!

Dus de meest efficiënte stap voor onmiddellijk resultaat is erover praten. Doe dit ook met een externe partner en leg een planning vast. Je zult sneller loskomen uit jouw productlogica en je verzekeren van de effectieve uitvoering van dit actieplan.

Vroeg begonnen is half gewonnen!