Wat als…onze klanten nog beter leren kennen?
Elke onderneming wil weten hoe hun klant de samenwerking ervaren. Schriftelijke tevredenheidonderzoeken leiden echter vaak tot wisselend succes. Daarin staat meestal enkel informatie over de erg tevreden en de erg ontevreden klanten. De andere laten de vragenlijst links liggen. Maar hoe kan je jouw klanten toch beter leren kennen?
Optie 1. De doe-het-zelfmethode
- Herlanceer je oude enquêtes (Zonde van de tijd!)
- Ik ken mijn klanten al (ok, laten we een quiz houden)
- Laat je verkopers rondbellen (de beste garantie voor een goednieuwsshow.)
Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad
- Door het onderzoek uit te besteden ben je zeker dat het gebeurt, zijn de resultaten objectiever en ze krijgen meer aandacht.
- Je ontdekt snel een “What’s in it for me?” in elk Filad-onderzoek. Hierdoor is de bevraagde meer gemotiveerd om te antwoorden.
- We peilen een beetje naar het verleden en heel veel naar de toekomst. We vragen waarmee jij de klant kunt helpen, hoe hij de markt ziet evolueren en met wie hij nog samenwerkt.
- Stuur de conclusies door naar je klanten. Zo zien zij ook wat je ervan leerde en voelen ze zich nog beter begrepen. Door die aandacht verdiep je de relatie en maak je stilaan van een klant een fan. Die koopt meer en spreekt over jou en je bedrijf bij anderen.
Conclusie : Meten is weten is groeien!